Hayaletleri Uyandırmak 1 ( Black Books )

birnamormanindapiknikyapankiz tarafından

Kendi kendimle iddialaştım ne oldu? Kendime yenildim. İnsanın kendi kendisine rezil olması da kötü şey. Şu yazı işini ileri tarihlere attıkça atıyorum bari buna bir dur diyeyim diyerek taslak olarak kalmış yazılarıma yöneliyorum. Sıfırdan bir şey yazacak gücü bulamıyorum kendimde. Aman neyse yeter bu kadar negatiflik.

Hugh Grant postumu yayınladığım zaman bir Black Books postu yayınlayacağımı söylemiştim. İşte o post bu post, o kürk bu kürk. Evet farkındayım çok kötü bir espriydi. 🙂

Image

İnsanlar ingilizleri soğuk insanlar olarak tanımlıyor olsalar da, beni ingiliz mizahı, Amerikan mizahından daha çok cezbediyor. Espriler daha akıllıca daha ince. [Big Bang Theory’i ayrı tutuyorum. Çaktırmsam da içimde biraz bir Sheldon yatıyor benim. 🙂 ] İşte Black Books ingiliz komedisi örneği.

Bernard, Manny ve Fren çevresinde dönen olaylardan oluşan bir dizi. Bernard; tam adıyla Bernard Ludwig Black içince sapıtan -sürekli içiyor- ters tavırlar içinde, kitap satmayı sevmeyen ama yine de Black Books isimli kitapçının sahibi olan bir irlandalı insan evladı. Tüm o garip tavırları, insanlarla ters ters konuşmaları ve paspal hallerine rağmen insanın kendisine içi ısınıyor. Aslında o tüm bu tavırlarıyla bir tür ezik ve kendisini çok seviyoruz. 😀

Bernard

Fren ve Manny Bernard’ın arkadaşı. Aynı zamanda Manny 2. bölümden itibaren Bernard’ın yanında çalışmaya başlıyor. Tabi Manny’yi ilk bölümde sakinliğin küçük kitabı ile görüyoruz. 🙂 Aslında ne varsa anlatasım geldi ama susmam herkes için en hayırlısı. 🙂 Alttaki görüntü de diziden. Epey bir süre masaüstümde duvar kağıdı olarak yer etti. Zavallı jimmy…

Oh poor jimmyYanaklarını sıkacağım çocukçuk senin. 🙂

Dizi eski bir dizi sayılır (2000-2004), 3 sezon olup toplamda 18 bölüm. Her bölümde aklıma kazınan yerler var desem yeridir. Seviyorum diziyi bir de Dylan Moran’ı. Ne güzel bir sey ortaya çıkartmış canım eheheheh.

Image

(google’da bulmuştum 🙂 )

Haydi benden şimdilik bu kadar. Gidiyorum…

Gittim (Nokta)

