Bir Tayvan Dizisi: Fated To Love You

birnamormanindapiknikyapankiz tarafından

Bir Tayvan Dizisi: Fated To Love You

Bu yıl pek dizi / film izleyemiyorum. Epeydir izlemiyorum iyisi Kore semalarına döneyim dedim. Dedim de yine de dönemedim. Gidip bir Tayvan dizisine başladım. Diziye başladıktan sonra farkettim ki 24 bölümmüş. Tabi ki bitiremedim. 10 bölüm izlemiş vaziyetteyim. 11. bölüme de başladım. Bitmemiş haliyle biraz yorum yapacağım çünkü bitirmem epey zaman alacak gibi görünüyor. Sanırım 1-1.5 saat arası sürüyor her bölüm. Benim gibi uzun dizilere tahammül edemeyenler için fazla bir süre. İlk bölümü bitirmek işkence oldu ama sonra alıştım mı yoksa diğer bölümler daha mı iyiydi bilemiyorum ama diğer bölümleri pek sorun yaşamadan izleyebildim.

800px-Ftly_poster

Chen Xin Yi (Chen Qiao En) fazlasıyla saf ve özgüven problemi olan, silik bir kızdır. Kendisini sık sık yapışkanlı not kağıdına benzetir. Bu benzetmelerden birini örnek olarak verirsek; ” Yapışkanlı not kağıdını alır ihtiyacın olan yerde kullanırsın ve ihtiyacın kalmadığında yırtar atarsın. Kolayca yırtarsın ve eline yapışmaz, iz bırakmaz ve kolayca unutursun. Ben böyle yapışkanlı not kağıdı kızıyım.”

Xin Yi nin odun mu odun aslında odundan öte iğrenç, çapkın bir sevgilisi vardır ve Xin Yi sevgilisi ile arasını düzeltmek için onunla gemi seyahatine çıkar. Tabi adamın gözü dışarıda olduğu için Xin Yi’yi aldatır. Xin Yi sevgilisi ile kadını gördüğünde ( aslında önceleri de her şey gözönündeydi.) Gu Chi bir sürü hakaret etmiş, bir sürü şey söylemiş olsa da sadece bunlardan birisine çok takıldım. 🙂 “Pişirdiğin yemekler korkunçtu.” Bana kalırsa en söylenmeyecek sözlerden biridir bu. Kavgada bile söylenmez dedikleri türden ve evet yemeklerim konusunda çok alıngan biriyim (kötü olsalar bile). 🙂

Neyse efendim bu arada Xin Yi ile Ji Cun Xi (Ethan Ruan) bir hata sonucu(!) birlikte olmuşlardır bile. Tabi ki de Cun Xi zengin ve möhüm bir şahıstır. Cun Xi Mo FA Ling isimli Asya’nın en büyük kimya şirketinin tek varisi ve müdürüdür. Peki Xin Yi ile olan durum nasıl olmuştur? Tabi ki Cun Xi’nin içkisine ilaç karıştırılması sonucu. İzlerken Nuri Alço sahnesi seyrettiğimi hissettim. Eheheh 😀

Büyükannesi Cun Xi’den bir varis beklemekte ve ona baskı yapmaktadır. Tahmin edebileceğiniz üzere Xin Yi hamile kalmıştır. Bunun sonucu olarak Xin Yi ve Cun Xi evlendirilirler. Tamamen klişeler dizisi olarak tanımlayabiliriz diziyi. 🙂 Sanki yeşilçam filmleriyle aynı kaynaktan geliyorlar. 😀

Anna Cun Xi’nin sevgilisidir ve Cun Xi onu gerçekten çok seviyordur. En azından seviyordu. Dizinin hepsini izlemedim ama tabi ki Xin Yi’yi sevecek sonunda. Eminim buna. 😀 Eğer sonu beni şaşırtırsa gelir yazıyı düzeltirim. 😀 Aslında Anna’ya üzüldüm hani. Bilmem kaz kez sen Cun Xi’nin evlenme teklifini reddetmiş 11-12 kez falan ekmiş olsan da bunu hakketmiyordun. Elbette kariyerin önemli. Tüm hayatını buna adadın Cun Xi için hepsini bırakman hata olurdu ama 12 kez ekmen de kötü olmuş hani. Adamın içine oturmuş. Baksana saymış bile 😀

Eğer bir kaç klişeyi sıralaycak olursak;
-daha önce söylemiştim ama tekrar etmekten zarar gelmez. 🙂 İçkiye ilaç karıştılması ilk madde. 🙂

– Yine daha önce söylemiştim. Xin Yi’nin hamile kalması.

–  Cun Xi’ye tuzak kuranların Xin Yi nin akrabası çıkması

– Aşkta kaybeden kumarda kazanır sahnesi. Gerçekten bunu da yaptılar hem de ilk bölümde. 😀

– Kuşaklar boyu ailenin hep tek çocuğunun olması.

–  “En çok korkmanız gerekenler kaybedecek hiç bir şeyleri olmayanlardır.” denilen bir sahne.

– Kapının ardından vs bir yerden gizlice konuşmaları dinlemek.

– Bir önceki maddedeki gizlice konuşmaları dinlemeyi de yarım bırakıp yanlış anlamak

– Esas Oğlan denilen şahsın kız için dayak yemesi

– Tam her şey yoluna girmişken eski sevgilinin geri dönmesi. Aslında burada eski sevgili değil. Evli oldukları halde hala sevgilisi ve Anna’nın bu evlilik, hamilelik durumundan haberi yok. Tabi geldikten sonra sadece bir bölüm sürüyor bu durum.

Bla bla  bla… Daha o kadar çok klişe var ki. Daha yapmazlar daha da bozmazlar dedim ama bozdular… Bozdular… Önünü alamadık. 😀

Peki ikinci erkek yok mu? Elbette var ve o kesinlikle eski sevgilisi değil. Çok şükür değil. Bu şahıs Dylan (Baron Chen) isimli biri. Asya’nın en möhüm sanat ajansının müdürü falan filan ayrıca iyi kalpli, sevgi dolu harika biri. 😀 İkinci erkek sendromumu da bu dizide devam ettirip bir klişe daha yaşadık. Ezber bozamadık efendim. O Cun Xi’nin gözüme girmesi imkansız. Gidip o ağzıyla kuş tutsun hatta dinazor tutsun yine de gözüme giremez. Zaten ilk bölümde giydiği ayakkabılar gözümden düşmesine yetmişti. 🙂 Buyrun ayyakkabısı:

flty2

Xin Yi’nin modadan hiç anlamadığını söyleseler de bana kalırsa dizinin genelinde giysiler kötüydü. 😀 Hani sorumlusunu kınamak istemiyorum ama yani olmaz böyle şey. 🙂

Bu dizi aslında yıllar boyu babasının ona küçükken  okuduğu masalın gerçekleşmesini, bir cinderella olmayı, prensinin ve mutluluğun gelmesini bekleyen bir kızın hikayesi. Böyle bakınca insan üzülüyor ama doğrusu dizinin ilk bölümleri bana tam anlamıyla absürd komedi gibi gelmişti. 🙂 Sanırım yazının sonuna geldik. 🙂 Ah bir de sanırım Montblanc sponsor falandı. Saat Montblanc Kalem tabi ki Montblanc.  Antika gerdanlık dediler ama tasarımı ben yeniyim diye bağırıyordu ve kutunun üstünde de açıkça Montblanc yazıyordu. Sanırım kutuyu görünce epey güldüm. 😀

Bana kalırsa dizinin en güzel yeri adı Wo De Kuai Le olan soundrtack’iydi. Biraz sonunda oluyor ama buyrun ve kendinize iyi bakın… 🙂

