Bir Sır ve Anastasia

birnamormanindapiknikyapankiz tarafından

Benim için hep özel olarak kalacak bir animasyon hakkında yazıyorum. Hepimizin az çok bir şeyler bildiği, duyduğu bir konu;  Anastasia Nikolaevna Romanova. Bu konu üzerine defalarca senaryolar yazıldı, çizildi, filmler çekildi.

Çarlık Rusya’sı yıkıldıktan sonra Çar II. Nikolay, Çariçe Aleksandra, kızları Olga, Tatyana, Anastasia, Maria, oğulları Aleksey, aile doktoru Yevgeniy Botkin, halayık Aloiziy Trupp, Çariçe’nin hizmetkarı Anna Demidova ve aşçı İvan Haritonov hapsedildikleri evin bodrumunda kurşuna dizilerek öldürüldüler. Ancak cesetler arasındaki kayıp iki kişinin var oluşu insanların konuşmasına, senaryolar yazmasına neden oldu. Yakın tarihin parçası olmasından, çarlık vb. sebeplerden dolayı gerçek bir kişinin varlığını temel alan masalsı hikayeler oldu hep…

Grandüşes Anastasia Nikolaevna

Grandüşes Anastasia Nikolaevna

İşte bahsedeceğim animasyon Anastasia Nikolaevna Romanova’dan yola çıkarak yazılan senaryolardan birisi. 1997 yapımı Anastasia; 20th Century Fox’un uzun metraj ilk animasyonudur ve bana kalırsa başarılı olmuşlardır. Belki son yıllarda çekilen animasyonlardan farklı bir tat verdiğinden belki başka nedenlerden dolayı son yılların animasyonlarına alışmış bünyeler yeterince tat almayabilirmiş gibi geliyor.

anastasia

Animasyon biraz büyüyle, kötü güçlerle, çoğunlukla umutla bezenmiş bir aşk hikayesi. İzledikçe, dakikalar geçtikçe insanın içine işliyor. Türkçe dublajlısı var olsa da tercihim orjinalinden ingilizce izlemek yönünde. Meg Ryan’ın, John Cusack’ın seslendirdiği halini daha çok seviyorum.

Animasyonu uzun uzadıya anlatmayı düşünmüyorum. Gidip izleyiniz lütfen. ^^

Anastasia-Dimitri-Dancing-On-The-Boat-1024x768-Wallpaper-ToonsWallpapers.com-_large

Bu sahneyi ilk izlediğimde sanıyorum ki saçlarım pek uzun değildi. Saçlarımın böyle olmasını istediğimi anımsıyorum. ^^

Anastasia-Dimitri-in-Anastasia-movie-couples-20168624-1280-720

Alttaki elbiseyi de çok sevdiğimi hatırlıyorum ki o günlerde elbise sevmezdim. ^^

musical-films_49997_18

Anastasia-Dimitri-in-Anastasia-movie-couples-20169028-1280-720

Aslında eklemek istediğim çok sevdiğim sahne olmasına rağmen hiçbirini ekleyemedim. ^^ Örneğin Dimitri’nin “o gerçek prenses” dediği, Anya/Anastasia’dan vazgeçmek zorunda olduğunu farkettiği sahnede hep boğazımda bir şeyler düğümlenir.

novel

Bir de animasyonun romanı vardı. Defalarca okudum. Her can sıkıntımda ya da yıllık ritüllerimde okurum. Belki de bu benim en özel sırrımdır. Sanıyorum ki artık bu alışkanlığımı bırakmalıyım. Ancak onbeş yıllık bir alışkanlığı bırakmak zor olsa gerek. Her yıl bir kez belki de iki kez kitabı açıp her sayfada yazan beş on cümleyi defalarca defalarca okumak… Kaç kez okuduğumu bilemeyecek kadar çok okumuş olsam da cümleler ezberimde değil ama içimde bıraktığı bir his var; çocukluğumdan, geçmişimden biraz da hayal dünyamdan gelen. Çok tatlı ama biraz buruk, biraz hüzünlü bir his.

tumblr_mc377j72el1r31g4wo1_500

Hani hep bahsederler ya her kızın içindeki prensesten. Hiç bir zaman öyle bir insan olmadım. Prenses olmayı düşlemedim, prenses gibi hissetmedim. ^^ Öyle bir hayal dünyasında yaşadığımı sanmıyorum. Bu çok realistim demek değil. Benim hayalimde olmak istediğim yerler daha farklıydı. Hala da öyledir. Ama Anastasia’nin yeri benim için çok ayrıdır. Animasyonu izlerken bir kez daha kaptırdım kendimi. Bir kez daha büyülendim. Bir kez daha hissettim Anya’nın/Anastasia’nın hissettiklerini… Gerginliğini… Heyecanını… Umudunu… Karmaşasını… İşte şimdi garip bir his var içimde. Biraz büyülü, biraz kafası karışık ama huzurlu, mutlu. Sanırım yirmi yıl daha geçse bile Anastasia’yı izlemeye devam edecek, kitabı yüzlerce kez okuyacağım. Kitap parçalanmış, sayfalar solmuş olacak. Ama biliyorum ki her okuyuşumda o tatlı his içime dolacak…

Spoiler olacak ama:

tumblr_lgy981hvkO1qgqlgbo1_500

SON

🙂