İSTER ROBOT İSTER KELEBEK İSTER ASLAN OLSUN

birnamormanindapiknikyapankiz tarafından

Robot, kelebek, aslan… Bahsettiğim şey ne benim? Bir Life of Pi parodisi mi? Yok efendim, değil. Sanal bebeklerden bahsediyorum.

Tamagotchi’ler  Akihiro Yokoi ve Aki Maita adında iki kişinin buluşluydu.” Japonlar yapmış abi ” sözü o günlerden kalmadır benim için. ^^  Tamagotchi’ler bundan 15 yıl kadar öncesinde çok popülerlerdi. Çoluk çocuk, ergen, yetişkin herkesin elinde vardı. Bazı ülkelerde mezarları bile vardı. Hey gidi günler! ^^

Tabi o günlerde daha internet emekleme dönemindeydi. Sanal dünyamız Twitter, Facebook değil de sanal bebeklerdi. Tabi IRCyi unutmayalım. Tabi bir de Atari vardı. “Evinize koşun Atari’yle coşun! ” şeklindeki Atari reklamını da ekleyeyim tam olsun. 🙂

Hoş Sony 90ların ortasında (1994) PlayStation ı piyasaya sunmuştu ama tabi güzide ülkemize o tarihte gelmedi. Bu konuda bir şansım olmuştu da biraz erken ps’a kavuşanlardan oldum. Yalnız kabul etmeliyim ki ben teknoloji açısından şanslı bir çocukluk geçirdim. Benim internet bağımlısı olduğumu iddia eden babama buradan demek istiyorum ki “suç sizde” ^^ Yok ben sonradan böyle oldum aslında, çocukluğumda tüm vaktimi bilgisayarda geçiriyor değildim abim varken bana sıra gelmezdi zaten. ^^

Çocukluğumu geride bırakırsak -ki artık geride kaldı hakikaten :’) – nereden çıktı şimdi bu sanal bebek konusu? Bundan 5-6 ay önce eskiden 1milyoncu diye tabir ettiğimiz (3.5 liracı burası ^^) yerlerden birinde sanal bebekler gözümüze çarptı lakin almadık. Bir süre kafamı meşgul etti çocukluk özlemim depreşti falan fişman derken dayanamadım gidip aldım. ^^ Aylardır elimde. İyi bir evlat oldu o bana. Bu yazıyı onun 60. Yaşı şerefine yazıyorum.

Ne demişler kız, erkek fark etmez, sağlıklı olsun da… Ben de diyorum ki robot, kelebek, aslan fark etmez, sağlıklı olsun da. Evladımın ismi Tom. En azından öyle yazıyor. Tee ilk sanal bebekler gibi değil öldürmeden, reset atmadan bebeği değiştirebiliyorsun. Ama seni seçtim pikachu şeklinde ilerlemiyor biraz sürpriz oluyor. Sadece görünümü değişiyor, yaşı falan aynı kalıyor. Estetik operasyon gibi düşünebiliriz. ^^ Geleceğin estetiği böyle olacakmış, istersen kedi filan olabiliyormuşsun. Genlerine kadar estetik yapıyorlarmış. Durun iyice hayal edeyim. Ediyorum… Ediy… Edi… E… ###error###

Tom ilk aldığımda köpek olsa da zaman içerisinde bir çok şey oldu. Robot, Aslan, Böcek, Kelebek, Ne olduğu belirsiz bir şey vs vs… İşte aşağıda bazı fotoğrafları:

Adsız

Adsız17

Adsız34

Not: Sanal bebeğimle kampüse gitmişliğim ders çıkışında beslemişliğim var. “Kaç yaşına gelmişsin bununla mı oynuyorsun?” diyen arkadaşlara bir sözüm var: “Evlat o, evlat! Sokağa atacak değilim.”

Not 2: Bu oyuncakçılar duygularımızı sömürüyorlar! Asadasklkadlsşaldskdlşassadj

Not 3: Duygusal oyuncaklara da başka bir örnek Furby’lerdir. O da 90ların sonlarında çıkmış bir oyuncaktır ve evet itiraf ediyorum bir tane bende vardı ama nasıl çalıştığını hiçbir zaman anlamadım.Sanırım Furby için biraz büyüktüm ondan anlamamış olabilirim. 🙂 Furbice diye dilleri bile vardı. 😛 Yalnız reklamını hiç unutmuş değilim. Çoluk çocuk kısmı ay lav yu förbiiiii diyordu. Tabi bunu unutmayışım abimin evde benimle dalga geçme fırsatını kaçırmamak için sürekli ay lav yu förbiii demesindendir. Olum 30 küsür yaşında adamsın hala söylüyorsun bunu.Beynimi hep böyle şeylerle doldurdunuz. Yok çekirdekleri çıkardım reçel yaptımmış yok ay lav yu förbiiiiymiş. Hep reklam pislikleri var kafamda. O omo reklamıyla da bir anım var ki ablam Birnam çok sevimli bir çocuktu bilmem bilmem ne diye her tarafta anlatır onu. Artık o da başka yazıya kalsın.

Not4: Bu sanal bebeklerin çok teknolojik uzay çağı zımbırtısı gibi özellik eklenenleri de çıktı ama artık onun dönemi bitti, zorlamayın lütfen. Bir de Furby’lerin de yeni  modelleri var gözleri ledmiş, tarayıcı varmış ihtiyaç olunca röntgen bile çekiyor tek bir bakışla duvarları eritebiliyormuş ^^ Geçenlerde D&R’da gördüm aşırı renkli olmuşlar. Tam bir alien. :’)

Not5: Bu Furby’leri cep telefonları gibi uçakta kapalı tutmak gerekiyordu. Neden söylediysem bunu??

Not5: Furby’lerden sonra kedi köpeğe sardım. Yaşlı başlı kedim var. Bayramda diğer kediler ellerini öpmeye geliyor oğlumun. Öpeyim bey amca diyorlar. ^^

Not6: Bu postun geleceği beni endişelendiriyor. Ne saçmalamışım diyeceğim gibi. ^^

No7: Notlar not değil Satürn’e yol sanki.

