La Famille Belier – Hayatımın Şarkısı

birnamormanindapiknikyapankiz tarafından

Hola! Epeydir yazmıyordum, bir yılı geçti sanırım. Gerçi önceleri de pek aktif değildim ama suyunu çıkardım sanırım. Filmi yeni izledim. Sıcağı sıcağına kısacık bir şeyler yazayım yoksa akıbeti diğerleri gibi olacak bunun da.Geldik mi filmimize? Hayatımın şarkısı ne biçim isimdir? Çok zorlama gelmiyor mu kulağa? Neden hep böyle yapıyoruz?

la famille belier

Arada sırada Fransız sinemasından bir şeyler izleme ihtiyacı duyuyorum. Seviyorum Fransız komedisini. :’) La Famille Belier için komedi-dram diyebiliriz. Belier ailesi mandıracılık yapmaktadır ve ailede Paula haricinde herkes işitme engellidir. Paula ailesinin kulağı ve dili olmuştur. Günlerden bir gün Paula şarkı söyleme yeteneği olduğunu farkeder. Bu yeteneğinin üzerine gitmesi ailesinin yanından ayrılıp Paris’e gitmesini gerektirecektir. Aile ve kişisel istekler arasında gidip gelmenin tereddütünü yaşar. Neticede geleceği için bir karar vermek zorundadır.

La Famille Belier için içten bir film diyebiliriz. Çoğu yerde tebessüm ettiren ancak sonunda birazcık ağlatan bir film. Bu ağlama kısmı benim sulugöz bir kimse olmamdan kaynaklanıyor olabilir. :’) Espriler “gülmek zorundasınız!” tadında değil de tatlı tatlı, verilen mesajlar da zorlayarak, acındırarak değil de hafifçe tam yerinde göstererek… İşte tatlış bir filmdi La Famille Belier. İyi ki izlemişim dediğim bir film oldu benim için.

Not: Neden ağladığım konusunda ipucu olabilir diye bırakıyorum şöyle bi kenarda dursun. Paula’nın elemelerde söylediği şarkı (bir kısmı) şöyle bir şey:

My dear parents, I’m leaving
I love you, but I’m leaving.
You won’t have a child anymore
Tonight
I am not fleeing, I’m flying
Understand well, I’m flying
Without smoke, without alcohol
I fly, I fly

 

