Klişe mi? Ruh mu?: Stranger Things

birnamormanindapiknikyapankiz tarafından

st2

Hassas, inek çocuklar… Aptal ergenler… Popüler ve geri zekalı biriyle takılan yüksek notlara sahip hanım kız… Kayıp bir çocuk… Özel yeteneklere sahip olan bir kız… Ne olduğu belirsiz, suratsız, vıcık vıcık bir yaratık…

Klişe mi dersiniz yoksa göndermelerle bir ruhu yaşatmak mı dersiniz? Yine de Welcome back to the 80’s canım. Sıradan senaryosuna rağmen yaşattığı ruhtan dolayı çoğu kimsenin izlediğini düşündüğüm bir dizi oldu Stranger Things. Aradığım kan değildi bu dizi ancak pişman olduğumu söyleyemem. Genel olarak keyif aldım ancak değinmek istediğim birkaç nokta var. Yalnız diziyi izlemeyen ve spoiler istemeyenleri -çok fazla içermese de- hemen önümüzdeki çıkıştan dışarıya alalım.

st

Welcome Back to the 80’s

Joyce Byers: Öncelikle Winona Ryder. Ciddi misiniz? Gerçekten? Ya da Wino, sen ciddi misin? Bunu gerçekten soruyorum.

Özellikle ilk bölümde kullandığı beden dili çok abartılı geldi. Uzun zamandır Winona Ryder’ın yer aldığı bir yapım izlememiştim ve geçmişte de böyle miydi diye şüphe duymama neden oldu. Gerçi dizinin ikinci yarısında oyunculuğu biraz daha iyi geldi ancak ilk bölümde oluşturduğu izlenimi atlatamadım.

2

Açıkçası yılbaşı lambalarını eline aldığı an aklıma hemen her harfe bir ampul atamak aklıma geldiyse de Joyce bunu akıl etmekte biraz geç kaldı. Ancak olayın heyecanına verelim.

Mike Wheeler, Lucas Sinclair ve Dustin Henderson: Açıkçası çocukların hepsi sevimliydi. Belki bu bende yeni başlayan anaçlıkla ilgilidir. :’) Ancak Dustin, dostum o dişsiz dişsiz konuşmasıyla evde beslemelik kategorisine girmeyi başardı. Ayrıca Dustin’in “kaçın! o bizim arkadaşımız ve o bir deli” şeklinde konuştuğu kısım çok tatlıydı.

Ayrıca O-It- yenden çekiliyormuş ve Finn Wolfhard-Mike Wheeler-kadroda yer alıyor. Açıkçası It çocukluğumda beni en çok etkilemiş filmlerden birisidir. Belki palyaçoları rahatsız edici bulma nedenim bu filme dayanıyordur. Kim bilir?

3

4

Eleven: Tam diyordum ki bu kız resmen Stephen King’in Tepki’sinden çıkmış gibi. Üniversitedeyken devletin yaptırdığı Lsd içerikli deneylere katılan anne hamile kalır ve bir bakarsınız ki çocuk bir takım özel güçlere sahiptir. Ben bunları düşünedurayım 6. bölümde zaten direkt “Stephen King okur musunuz?” diyerek yaptıkları göndermeden emin olmamı sağladılar. Gerçi başka bir Stephen King eserineymiş gönderme sanırım. Emin değilim. Bir de söz konusu Eleven olduğunda aklıma Elfen Lied da gelmedi değil. Zaten Eleven-Nana, Dr. Brenner ve Elfen Lied’taki o adam -adı her neyse-  benzerliklerini ve şu alttaki sahneyi gördükten sonra Elfen Lied’ı anımsamamak olmazdı.

1

Mike, Eleven için artık gitti filan demiş olsa da Hopper’ın bıraktığı waffle Eleven’ın hala oralarda olduğunun göstergesi. Seni bekliyoruz Minibüsfırlatıcıpiremses.

Nancy Wheeler: Dizinin sonuna doğru kontrolü ele alıp saçmalamayı bırakmış olsa da açıkça görülüyor ki Nancy’nin Jonathan ve Steve konusunda kafası karışık. Umarım bununla aptalca bir aşk üçgeni filan yapıp suyunu çıkarmazlar. Gerçi sonraki sezonda yer alacakları konusunda emin değilim. Steve dizinin sonunda aklını başına topladıysa da saç kesiminden dolayı mıdır nedir sevmiyorum kendisini. Steve için ayrıca bir paragraf açma gereği duymadım, gereksiz bir adam neticede. :’)

Jonathan Byers: Whoa! Dizide Jonathan kadar sevdiğim kimse yok galiba. Üstüne çok yazıp, çizip soğumak, soğutmak istemiyorum.

Hopper/ Polis Şefi: Dizinin başında birasını içsin, doughnutunu yesin, göbeğini kaşısın şeklinde bir adam olarak tanıdığımız Hopper’ın ne denli yalnız bir adam olduğunu, kayıplarını dizi ilerledikçe görüyoruz görmesine ama açıkçası beni o kısımlar pek etkilemedi. Ancak dizinin sonunda ne oldu? Ne konustular? Merak içindeyim.

5

Dizi göndermelerden geçilmiyor. Ben bile çok sayıda gördüm. Fark ettiklerimi yazının tadını kaçırmamak adına paylaşmadım ancak tahmin edersiniz ki internette bu konuda birçok karşılaştırma söz konusu.

6

Bazı sahnelerin açılarını, görüntüleri çok beğendim. Duffer Brothers (dzinin yapımcıları senaristleri,yönetmenleri) kimmiş değilmiş bilmiyordum, yeni tanıdım. Bir süre takip ederim sanırım.

Bu da bonus olsun:

ciddi-misin

Asla emin olamazsın Wheeler.

